تغییر فاصله خطوط متن در پاورپوینت

 

در ویدئو کوتاه آموزشی زیر نحوه تغییر فاصله خطوط متن در پاورپوینت را مشاهده می کنید.

دانلود ویدئو آموزشی

تغییر alignment و فاصله متون در پاورپوینت

برای اینکه متن را در اسلایدهای خود آسانتر بخوانید، ممکن است بخواهید فاصله بین خطوط متن و بین پاراگرافهای ارائه پاورپوینت خود را تغییر دهید. شما همچنین می توانید alignment و indentation خطوط متن را تنظیم کنید.

فاصله خط (تک فضای، دو فضای و غیره) و تراز عمودی (بالا، پایین و یا وسط) از دکمه های منو در زبانه Home در گروه Paragraph می باشند:
 
گزینه های منوی خط فاصله بر روی نوار به شما اجازه می دهد یک فضای، دو فضای یا سایر گزینه های فاصله خطوط عمودی را انتخاب کنید.

شکل 1: فاصله خط

منوی Align Text بر روی نوار به شما اجازه می دهد تا انتخاب کنید که آیا متن به صورت عمودی به بالا یا پایین کانتینر قرار دارد یا به صورت عمودی در وسط قرار دارد.

شکل 2: تراز عمودی

گزینه های دقیق تر فاصله موجود در جعبه محاوره Paragraph وجود دارد:

  1. در اسلاید متن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  2. روی زبانه Home کلیک کنید، و در گروه Paragraph (پاراگراف)، روی پرتابگر جعبه محاوره کلیک کنید.

    تصویر نوار پاورپوینت

    کادر محاوره ای Paragraph ظاهر می شود:

    جعبه محاوره ای در پاورپوینت

گزینه های موجود در کادر محاوره ای به صورت زیر می باشند:

Alignment (تراز)

  • برای تغییر قرار دادن افقی متن، در کادر Alignment، چپ، مرکز، راست، (CenterRightJustified) و Distributed را انتخاب کنید. Justified فاصله بین کلمات را اضافه می کند به طوری که خطوط متن هر دو حاشیه چپ و راست را لمس می کند، به غیر از آخرین خط پاراگراف، که از فاصله عادی کلمه استفاده می کند. Distributed مشابه Justified است، اما حتی آخرین خط هم حاشیه چپ و هم راست را لمس می کند، در صورت لزوم با فضای اضافه شده بین کلمات و حروف.

Indentation

  • برای اضافه کردن indentation مقداری را در جعبه Before text تایپ کنید. شما می توانید از گزینه های Special استفاده کنید تا فقط خط اول را به عقب بر گردانید.

     indentation با اینچ اندازه گیری می شود و می تواند به صورت عدد دهدهی، مانند 1.2 اینچ باشد.

Spacing (فاصله)

  • برای تغییر فاصله در بالا یا پایین پاراگراف، روی فلش های بعدی Before (قبل) یا After (بعد) کلیک کنید. این شماره می تواند هر عدد دهدهی، مانند 6.5 باشد.

  • برای تغییر فاصله در بالا و در یک پاراگراف، از گزینه های Line Spacing (فاصله خط) استفاده کنید: Single1.5 Lines ، یا Double. یا Exactly انتخاب کنید و سپس یک مقدار (بین 0 و 1584) در جعبه At اضافه کنید. (با مقدار بزرگتر، فاصله بیشتر است.) یا Multiple را انتخاب کنید و یک مقدار را به جعبه At اضافه کنید. 

نکته:  اگر خطوطی را اضافه کنید، AutoFit فاصله متون را تنظیم می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، کنترل گزینه AutoFit گزینه AutoFit کنترل ظاهر می شود. برای خاموش کردن AutoFit، گزینه AutoFit را کلیک کنید، سپس روی Stop Fitting Text to This Placeholder کلیک کنید.

 

تغییر فاصله خطوط متن در پاورپوینت، پاورپوینت برای آفیس 365  پاورپوینت 2019  پاورپوینت 2016  پاورپوینت 2013  پاورپوینت 2010 پاورپوینت 2007  پاورپوینت آنلاین و کمتر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *