راهی سریعتر برای انتخاب حالت های مخلوط برس در فتوشاپ

 

راهی سریعتر برای انتخاب حالت های مخلوط برس

 بیایید به راهی سریعتر برای جابجایی بین حالت های ترکیبی قلم مو فتوشاپ نگاه کنیم. در کنار حالت های ترکیبی لایه، که در پنل Layers وجود دارد، نحوه کنترل و آمیختگی یک لایه با لایه های زیر آن را کنترل می کند، Photoshop همچنین حالت های ترکیبی از قلم مو را نیز شامل می شود. هر زمان که ابزار قلم مو فعال باشد، در حالت ترکیب قلم مو در نوار گزینه ها یافت می شود:

از کجا می توان حالت های ترکیب ابزار Brush را در Photoshop پیدا کرد

 

حالت های مخلوط قلم مو نحوه تعامل قلم مو با لایه را کنترل می کند و چگونگی تعامل استروک شما با strokes دیگر قلم مو را کنترل می کند. با کلیک بر روی گزینه Blend Mode در نوار گزینه ها ، لیست کاملی از حالت های ترکیب برای ابزار قلم مو باز می شود و بیشتر آنها همان چیزی هستند که در پنل Layers می یابید:

لیست کامل حالت های ترکیب ابزار برس در فتوشاپ

 

اما به جای انتخاب آنها از نوار گزینه ها ، راهی سریع تر برای جابجایی بین حالت های ترکیب قلم مو کار می کنید با نگه داشتن کلید Shift و کلیک راست، سپس حالت ترکیب مورد نیاز خود را از لیست انتخاب کنید.

به عنوان مثال، با استفاده از حالت ترکیبی معمولی ترکیبی از strokes قلم مو را نقاشی می کنم:

با کشیدن قلم مو در فتوشاپ با حالت ترکیبی از قلم مو به حالت عادی تنظیم شد

 

سپس حالت ترکیبی را بر روی Normal قرار می دهم و یک stroke دوم را نقاشی می کنم که قسمت اول را تا حدودی با هم همپوشانی دارد. اما توجه داشته باشید که تمام کارهایی که من انجام می دهم پوشش بیشتر منطقه است. strokes برس به هیچ وجه با هم تعامل ندارند:

نقاشی ضربه دوم قلم مو در Photoshop ، همچنین در حالت ترکیبی Normal قرار دارد

 

با بالا رفتن از منوی ویرایش و انتخاب ابزار Undo Brush یا با فشار دادن Ctrl + Z در صفحه کلید، آن آخرین stroke را خنثی می کنم:

انتخاب فرمان Undo Brush Tool در فتوشاپ

 

نقاشی با حالت های مخلوط برس

و سپس با نگه داشتن Shift و راست کلیک کردن، لیست حالت های ترکیب قلم مو را آورده ام. سپس از میان منو،  حالت Multiply blend را انتخاب می کنم :

انتخاب حالت ترکیبی از قلم مو Multiply در Photoshop

 

مد Multiply کار به همان شیوه با برس عنوان آن را با لایه کند. این تعداد ضربات برهم زدن قلم مو را با هم ضرب می کند تا جلوه تیره تری ایجاد کند.

یک قلم مو دیگر را نقاشی می کنم که بر روی قسمت اول همپوشانی دارد. و این بار ، با تنظیم حالت ترکیبی روی Multiply ، ناحیه ای که همپوشانی دارد تاریک تر می شود:

نمونه ای از حالت ترکیبی برس Multiply در فتوشاپ

چند بار ضربه های قلم مو را با هم تیره کنید.

و اگر stroke سوم را نقاشی کنم، ناحیه ای که دو stroke اول را همپوشانی می کند، حتی بیشتر تاریک می شود:

نمونه دوم حالت ترکیبی برس Multiply در Photoshop

 

تنظیم مجدد حالت ترکیب قلم مو

هنگامی که کارمان با قلم مو تمام شد، به یاد داشته باشید که حالت ترکیب را به حالت عادی برگردانید، در غیر این صورت ممکن است دفعه بعد که از آن استفاده می کنید، نتایج غیر منتظره ای کسب کنید:

تنظیم حالت ترکیب ابزار Brush به حالت عادی در فتوشاپ بازگردد

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *