نحوه ایجاد بودجه در Excel

 

این مثال نحوه ایجاد یک بودجه در Excel را نشان می دهد.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش budget

 

1. انواع مختلف درآمد و هزینه را در ستون A وارد کنید.

توجه: در برگه اصلی در گروه فونت، می توانید از دستورات مختلف برای تغییر اندازه فونت و سبک فونت متن استفاده کنید. برای افزایش عرض ستون، بر روی حاشیه سمت راست ستون A header کلیک کنید.

2. کلمه Jan را به سلول B2 وارد کنید. بعد سلول B2 را انتخاب کنید، گوشه پایین سمت راست سلول را کلیک کنید و آن را به سمت سلول M2 بکشید. اکسل به طور خودکار ماه های دیگر را اضافه می کند.

3. برخی از داده ها را وارد کنید

4. تابع SUM را به سلول B6 وارد کنید. برای رسیدن به این، سلول B6 را انتخاب کنید، علامت برابر را تایپ کنید (=)، SUM را وارد کنید پرانتز را باز کنید و محدوده B4:B5 را انتخاب کنید، و پرانتز را ببندید و Enter را فشار دهید.

توجه: در صفحه اصلی، در گروه فونت، می توانید یک مرز بالا اضافه کنید.

5. سلول B6 را انتخاب کنید، گوشه پایین سمت راست سلول را کلیک کنید و آن را به سلول M6 بکشید. اکسل تابع و مرز را به سلول های دیگر کپی می کند.

6. تابع SUM را به سلول O4 وارد کنید. به یاد داشته باشید، سلول O4 را انتخاب کنید، SUM= را تایپ کنید و پرانتز را باز کنید، محدوده B4: M4 را انتخاب کنید، پرانتز را ببندید و Enter را فشار دهید.

7. O4 سلول را به سلول O6 بکشید.

8. تکرار مراحل 4 تا 7 برای هزینه ها انجام دهید.

9. ردیف کوتاه / اضافی را اضافه کنید.

توضیح: ما دو قانون قالب بندی شرطی را برای برجسته کردن سلول هایی که کمتر از 0 و بالاتر از 0 هستند ایجاد کردیم. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *