نحوه ایجاد یک تقویم در اکسل

 

این مثال نحوه ایجاد یک تقویم در اکسل (تقویم 2019، تقویم 2020 و …) را توضیح می دهد. اگر شما عجله دارید، به سادگی فایل اکسل را دانلود کنید.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش calendar

 

توجه: دستورالعمل های زیر به شما نحوه قالب بندی برگه را آموزش نمی دهد. فرض می کنیم که شما می دانید که چگونه تغییر اندازه فونت، سبک فونت، قرار دادن ردیف ها و ستون ها، اضافه کردن مرزها، تغییر رنگ پس زمینه و غیره را انجام دهید.

 

سوال بزرگ این است: چگونه می توانیم به اکسل بگوییم که ژانویه 2020 از چهارشنبه آغاز می شود. 

1. ابتدا، برای ساختن فرمولها، نامهای زیر را ایجاد کرده ایم.

نام سلول ها
CalendarYear K5
JanOffset =DATE(CalendarYear,1,1)-WEEKDAY(DATE(CalendarYear,1,1))

توضیح: تاریخ به عنوان اعداد در اکسل ذخیره می شود و شمارش تعداد روزها از تاریخ ژانویه 0، 1900 را می دهد. تابع Date عدد را نشان می دهد که نشان دهنده تاریخ است. تابع DATE سه استدلال را قبول می کند: سال، ماه و روز. تابع WEEKDAY یک شماره از 1 (یکشنبه) تا 7 (شنبه) را نشان می دهد که نشان دهنده روز هفته یک تاریخ است. به عنوان مثال، ژانویه 1، 2020 همانند 43831 است. این تاریخ در روز چهارشنبه است. به عبارت دیگر (DATE(CalendarYear,1,1= برابر با 43831 است و ((WEEKDAY(DATE(CalendarYear,1,1 برابر است با 4. در نتیجه، JanOffset برابر با 43831 – 4 = 43827 است.

2. بیایید نگاهی به فرمول در سلول B4 بیاندازیم.

توضیح: JanOffset + 1 چیزی بیش از یک تاریخ نیست. در حقیقت، این (4-1) روز قبل از 1 ژانویه 2020 است. این فرمول بررسی می کند که آیا سال این تاریخ برابر تقویم سال است و ماه برابر با ژانویه است (1). اگر درست باشد، تاریخ را برمی گرداند. اگر نه، یک رشته خالی را باز می گرداند (“”).

3. بیایید نگاهی به فرمول در سلول E4 بیاندازیم.

توضیح: JanOffset + 4 چیزی بیش از یک تاریخ نیست. در واقع، (4-4) روز قبل از 1 ژانویه 2020 است. این اولین روز سال است! این فرمول بررسی می کند که آیا سال این تاریخ برابر CalendarGear و ماه برابر ژانویه است (1). درست است! اکسل تاریخ را باز می کند.

4. ما فرمت را به “فرمت روز” تغییر دادیم تا فقط روز ماه را نمایش دهد.

توجه: به طور مشابه، شما می توانید فرمول ها را برای روزهای دیگر در ماه ژانویه و ماه های دیگر ایجاد کنید. این ابزار تقویم به شما اجازه می دهد یک تقویم برای هر ساله که می خواهید ایجاد کنید! فقط از دکمه Spin برای افزایش تقویم استفاده کنید.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *