چک لیست در اکسل Checklist

 

این مثال به شما می آموزد که چگونه یک چک لیست در اکسل ایجاد کنید. 

قبل از هر کاری، زبانه برنامه نویسی را روشن کنید. سپس، شما می توانید یک چک لیست ایجاد کنید. شما همچنین می توانید از نماد علامت تیک استفاده کنید.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش checklist

برای ایجاد این چک لیست، مراحل زیر را اجرا کنید.

1. در زبانه Developer، در گروه Control (کنترل)، روی Insert کلیک کنید.

2. در قسمت Form Controls (کنترل فرم ها) روی جعبه چک باکس کلیک کنید.

3. کادر چک باکس را در سلول B2 بگذارید.

4. برای حذف متن “Check Box 1″، روی جعبه چک باکس راست کلیک کنید، روی متن کلیک کنید و آن را حذف کنید.

5. سلول B2 را انتخاب کنید.

6. روی گوشه پایین سمت راست سلول B2 کلیک کنید و آن را به سلول B11 بکشید.

7. با کلیک راست بر روی چک اول و کلیک بر روی Format Control (کنترل فرمت) کلیک کنید.

8. علامت جعبه را به سلول بعدی (سلول C2) لینک کنید.

9. گام 8 را برای جعبه های دیگر تکرار کنید.

10. برای شمارش تعداد موارد بسته بندی شده، یک تابع COUNTIF را به سلول B14 وارد کنید.

11.  ستون C را مخفی کنید.

12. یک تابع IF را در سلول B16 همانند مثال وارد کنید.

نتیجه:

توجه: ما یک قانون فرمت بندی شرطی برای تغییر رنگ پس زمینه سلول B16 بسته به مقدار سلول ایجاد کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یازده =