انواع نمودار موجود در اکسل و کاربردهای آنها

انواع نمودار موجود در اکسل

هنگامی که یک نمودار در یک صفحه اکسل، یک سند Word یا یک ارائه پاورپوینت ایجاد می کنید، گزینه های زیادی وجود دارد. در زیر هر یک از نمودار های موجود که با استفاده از آنها می توانید به نمایش داده های خود بپردازید، توضیح داده شده است.

 
نمودار ستونی

داده هایی که در ستون یا ردیف در یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک نمودار ستونی قرار بگیرند. نمودار ستونی به طور معمول دسته هایی در امتداد محور افقی (دسته-category) و مقادیر در امتداد محور عمودی (ارزش-value) را نشان می دهد، همانطور که در این نمودار نشان داده شده است:

نمودار ستون خوشه ای

انواع نمودار ستونی

  • ستونی خوشه ای و ستونی خوشه ای 3D   

    ستون خوشه ای و سه ستون ستون های خوشه ای

    نمودار ستونی خوشه ای مقادیر ستون ها را به صورت 2D را نشان می دهد. نمودار ستونی خوشه ای سه بعدی نیز ستون ها را در قالب فرمت 3D نشان می دهد، اما از محور سوم (محور عمق) استفاده نمی کند. هنگام استفاده از این دسته بندی ها از این نمودار استفاده کنید:

    • محدوده مقادیر (به عنوان مثال، تعداد آیتم ها).

    • تطابق مقیاس های خاص (به عنوان مثال، مقیاس لیکرت (Likert) با مقادیری نظیر کاملا موافق، موافق، خنثی، مخالف، کاملا مخالف).

    • نام هایی که در هیچ نظم خاص قرار ندارند (مثلا نام آیتم ها، نام جغرافیایی یا نام افراد).

  • ستونی تجمعی و ستونی تجمعی 3D      

    نمودار ستونی تجمعی مقادیر ستون ها را به صورت 2D را نشان می دهد. نمودار ستونی تجمعی سه بعدی نیز ستون ها را در قالب فرمت 3D نشان می دهد، اما از محور سوم (محور عمق) استفاده نمی کند. از این نمودار زمانی استفاده کنید که مجموعه داده های متعددی داشته باشید و می خواهید بر روی مقادیر تجمعی را تأکید کنید.

    ستون ستون و ستون ستون بندی سه بعدی

  • ستونی 100٪ تجمعی و ستون 100٪ تجمعی 3D     

    نمودار ستونی 100٪ تجمعی مقادیر ستون ها را به صورت 2D را نشان می دهد. نمودار ستونی 100٪ تجمعی سه بعدی نیز ستون ها را در قالب فرمت 3D نشان می دهد، اما از محور سوم (محور عمق) استفاده نمی کند. در صورت داشتن دو یا چند سری داده، از این نمودار استفاده کنید و شما می خواهید بر روی مقادیر تجمعی را تأکید کنید، به ویژه اگر مجموع برای هر دسته یکسان باشد.

    ستون 100٪ انباشته و نمودار سه ستون 100٪ ستون شده است

  •     نمودار ستونی 3D

    نمودار ستونی سه بعدی از سه محور  تشکیل شده است که هر سه آنها متغیر می باشند (محور افقی، محور عمودی و محور عمق)، و نقاط داده را در امتداد افقی و محور عمق مقایسه می کنند. وقتی میخواهید داده ها را در هر دو دسته و سری داده مقایسه کنید، از این نمودار استفاده کنید.

    نمودار ستون 3 بعدی

 
نمودار خطی

داده هایی که در ستون ها یا ردیف ها بر روی یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک نمودار خطی ترسیم شوند. در یک نمودار خطی، داده های گروه به طور مساوی در محور افقی توزیع می شوند و تمام داده های ارزش به طور مساوی در محور عمودی توزیع می شود. نمودار خطی می تواند داده های پیوسته را در طول زمان در یک محور مقیاس یکنواخت نشان دهد، به طوری این نمودار برای نشان دادن روند در داده ها در فواصل یکسان، مانند ماه ها، فصل ها و یا سال مالی و غیره ایده آل است.

خط با نمودار نشانگر

انواع نمودارهای خط

  • نمودار خطی و نمودار خطی با نشانگرها 

    نمودار خطی می تواند روندها را در طول زمان یا مقادیری که دارای فواصل مساوی هستند، به ویژه هنگامی که نقاط داده ها و نظم در آن مهم است. اگر مقادیر زیادی وجود داشته باشد یا مقادیر تقریبی باشند، از نمودار خطی بدون نشانگر استفاده کنید.

    خط و خط با نمودار نشانگرها

  • نمودار خطی تجمعی و خطی تجمعی با نشانگرها    

    این نمودار می تواند روند سهم هر یک از مقادیر را در طول زمان یا مقادیر دارای فاصله مساوی را به صورت تجمعی نشان دهد.

    خط مقطع و خط انباشته با نمودار نشانگرها

  • خطی 100٪ تجمعی و خطی 100٪ تجمعی با نشانگرها     

     

    100٪ انباشته خط و 100٪ انباشته خط با نمودار نشانگر

  •     نمودار خطی 3D

    نمودار خطی 3D هر سطر یا ستون داده را به عنوان یک نوار 3D نشان می دهد. نمودار خط 3D دارای افق، عمودی و محور عمق است که می توانید تغییر دهید.

    نمودار سه بعدی

    یادداشت: 

    • نمودار خطی زمانی بهتر است که شما چند سری داده را در نمودار خود داشته باشید. اگر فقط یک سری داده داشته باشید، به جای آن از یک نمودار scatter  استفاده کنید.

    • نمودار خطی مقطع داده ها را جمع می کند، که ممکن است نتیجه ای که شما می خواهید نباشد. ممکن است آسان نباشد که خطوط تجمعی استفاده شوند، بنابراین به جای استفاده از یک نوع نمودار خطی دیگر یا یک نمودار منطقه ای تجمعی استفاده کنید.

 
نمودار دایره ای

داده هایی که در یک ستون یا ردیف در یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک نمودار دایره ای ترسیم شوند. نمودار دایره ای نشان می دهد که اندازه اقلام در یک سری داده، متناسب با مجموع اقلام است. نقاط داده در یک نمودار دایره ای به عنوان یک درصد کل دایره نشان داده شده است.

نمودار دایره ای

در صورت استفاده از یک نمودار دایره ای موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شما فقط یک سری داده دارید.

  • هیچ یک از مقادیر موجود در داده منفی نیست.

  • تقریبا هیچ کدام از مقادیر داده های شما صفر نیستند.

  • شما بیش از هفت طبقه ندارید که همه آنها بخش هایی از کل دایره را نشان می دهند.

انواع نمودار دایره ای

  •     نمودار دایره ای و دایره ای 3D 

    سهم هر یک از مقادیر را در کل و در قالب 2D یا 3D نشان می دهد. شما می توانید برش های یک نمودار دایره ای را به صورت دستی بکشید.

    نمودار پای و سه بعدی

  • دایره ای در دایره ای و نواری در دایره ای     

    برای مقادیر ثانویه که دارای مقادیر کوچکی نیز هستند از این دو نمودار استفاده می گردد.

    پای خم و نوار از نمودار پای

 
نمودار دونات (doughnut)

داده هایی که در ستون ها یا ردیف ها فقط بر روی یک برگه قرار می گیرند را می توان در یک نمودار دونات قرار داد. مانند یک نمودار دایره ای، یک نمودار دونات را نشان می دهد که رابطه قطعات را با کل نشان می دهد، اما می تواند شامل بیش از یک سری داده باشد.

نمودار دونات

انواع نمودار دونات

  • دونات     

    نمودار دونات به صورت حلقه نشان داده می شود، که در آن هر حلقه نشان دهنده یک سری داده ها می باشد. اگر درصد در برچسب داده ها نشان داده شود، هر حلقه 100٪ خواهد بود.

    نمودار دونات

    توجه:  نمودار دونات آسان نیست که بخوانید. ممکن است بخواهید به جای آن از نمودار تجمعی ستونی استفاده کنید.

 
نمودار نواری

داده هایی که در ستون یا ردیف در یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک نمودار نواری ترسیم شوند. نمودارهای نواری نشان دهنده مقایسه بین اقلام فردی است. در نمودار نواری، دسته ها معمولا در امتداد محور عمودی و مقادیر در امتداد محور افقی سازماندهی می شوند.

نمودار میله ای

 یک نمودار نواری در موارد زیر استفاده کنید:

  • برچسب های محور بلند هستند.

  • مقادیری که نشان داده می شود، مدت زمان است.

انواع نمودارهای میله ای

  • نوار خوشه ای و نوار 3-D خوشه ای نوار نوار     

    خوشه ای نوارها را در قالب 2D نشان می دهد. یک نمودار نوار خوشه ای سهبعدی نشان می دهد که میله ها در فرمت D3؛ از محور عمق استفاده نمی کند

    نوار خوشه ای و نمودار سه بعدی خوشه ای

  • نوار تجمعی شده و نوار سه بعدی     

    تجمعی نمودار نوار تجمعی نشان می دهد که ارتباط اقلام فردی به طور کلی در 2D میله. نمودار بارکشی 3 بعدی نشان می دهد که میله ها در قالب 3 بعدی؛ از محور عمق استفاده نمی کند

    نوار انباشته و ستون بندی نوار سه بعدی

  • نوار 100٪ تجمعی و نوار سه بعدی 100٪ تجمعی نوار     

    100٪ تجمعی نشان می دهد 2D میله که درصد در مقایسه است که هر یک از ارزش را به مجموع در سراسر دسته. یک نوار سه بعدی 100٪ تجمعی نوارها را در قالب 3 بعدی نشان می دهد؛ از محور عمق استفاده نمی کند

    نوار 100٪ انباشته و نمودار سه بعدی 100٪ انباشته شده است

 
نمودار منطقه

داده هایی که در ستون یا ردیف در یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک نمودار منطقه ای ترسیم شوند. نمودارهای محدوده را می توان برای تغییر ساختار در طول زمان استفاده کرد و توجه به ارزش کل در یک روند را جلب می کند. با نشان دادن مجموع مقادیر ترسیم شده، نمودار منطقه نیز ارتباط قطعات را به یک کل نشان می دهد.

نمودار منطقه

انواع نمودارهای منطقه

  • منطقه و منطقه 3-D     

    نشان داده شده در 2-D یا در قالب 3-D، نمودارهای منطقه نشان می دهد روند ارزش ها در طول زمان و یا سایر داده های دسته. نمودار سه بعدی D از سه محور (افقی، عمودی و عمق) استفاده می کند که می توانید تغییر دهید. به عنوان یک قاعده، در نظر گرفتن یک نمودار خط به جای یک نمودار منطقه غیر تجمعی، از داده های یک سری در پشت داده های سری دیگری پنهان می شود.

    نمودارهای منطقه و سه بعدی

  • مساحت تجمعی شده و منطقه 3 تا D     

    تجمعی شده نمودارهای مساحت تجمعی نشان می دهد که روند سهم هر یک از ارزش ها در طول زمان و یا داده های طبقه بندی دیگر در قالب 2D. یک نمودار سه بعدی سه بعدی، همانطور که در شکل 3-D است، بدون استفاده از محور عمق، مناطق را نشان می دهد.

    منطقه جغرافیایی و نمودار سه بعدی انباشته شده

  • منطقه 100٪ تجمعی شده و 100٪ انبساط سه بعدی 100٪ انحصاری     

    نمودار نمودار نشان می دهد روند درصد که هر مقدار در طول زمان و یا داده های رده دیگر. یک نمودار سه بعدی 100٪ جمع شده، همانند است، اما مناطق 3-D را بدون استفاده از محور عمق نشان می دهد.

    100٪ انباشته شده و نمودار سه بعدی 100٪ انباشته شده است

 
نمودار XY (پراکندگی) و نمودار حباب

داده هایی که در ستون ها و ردیف ها روی یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک نمودار xy (پراکنده) قرار بگیرند. مقادیر x را در یک ردیف یا ستون قرار دهید و سپس مقادیر y را در سطر یا ستون مجاور وارد کنید.

یک نمودار پراکنده دارای دو محور ارزش است: محور افقی (x) و عمودی (y). این مقادیر X و Y را به نقاط تک تک ترکیب می کند و آنها را در فواصل نامنظم یا خوشه ها نشان می دهد. نمودارهای پراکندگی معمولا برای نشان دادن و مقایسه مقادیر عددی مانند داده های علمی، آماری و مهندسی استفاده می شود.

نمودار پراکندگی

با استفاده از یک نمودار پراکنده در نظر بگیرید:

  • شما می خواهید مقیاس محور افقی را تغییر دهید.

  • شما می خواهید این محور را یک مقیاس لگاریتمی بدست آورید.

  • مقادیر برای محور افقی به طور مساوی فاصله ندارند.

  • نقاط داده های زیادی در محور افقی وجود دارد.

  • شما می خواهید مقیاس محور مستقل یک نمودار پراکنده را تنظیم کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد داده هایی که شامل جفت ها یا مجموعه ای از مقادیر گروه بندی شده است را نشان دهید.

  • شما میخواهید به جای تفاوت بین نقاط داده، شباهتهای بین مجموعههای بزرگ داده را نشان دهید.

  • شما می خواهید بدون توجه به زمان، بسیاری از داده ها را مقایسه کنید – اطلاعات بیشتری که در یک نمودار پراکنده قرار می گیرید، بهتر است مقایسه هایی را که می توانید انجام دهید.

انواع نمودارهای پراکندگی

  • پراکندگی     

    این نمودار نقاط داده را بدون اتصال خطوط برای مقایسه جفت مقادیر نشان می دهد.

    نمودار پراکندگی

  • پراکندگی با خطوط صاف و نشانگر و پراکندگی با خطوط صاف     

    این نمودار منحنی صاف را نشان می دهد که نقاط داده را متصل می کند. خطوط صاف را می توان با یا بدون نشانگر نشان داد. اگر چندین نقطه داده وجود داشته باشد، از یک خط صاف بدون نشانگر استفاده کنید.

    پراکندگی با خطوط صاف و نشانگر و پراکندگی با نمودار خط صاف

  • پراکندگی با خطوط مستقیم و نشانگرها و پراکندگی با خطوط مستقیم     

    این نمودار خطوط اتصال مستقیم بین نقاط داده را نشان می دهد. خطوط راست را می توان با یا بدون نشانگر نشان داد.

    پراکندگی با خطوط مستقیم و نشانگرها و پراکندگی با نمودارهای خط مستقیم

 
نمودار حبابی

شبیه یک نمودار پراکنده، یک نمودار حباب یک ستون سوم را برای مشخص کردن اندازه حباب هایی که نشان می دهد نقاط داده در مجموعه داده ها را نشان می دهد، اضافه می کند.

نمودار حباب

انواع نمودار حباب

  • حباب یا حباب با اثر سه بعدی    

     هر دو این نمودار حباب، مجموعه ای از سه مقدار را به جای دو، مقایسه می کنند، حباب ها را در قالب دو یا سه بعدی (بدون استفاده از محور عمق) مقایسه می کنند. مقدار سوم مقدار نشانگر حباب را مشخص می کند.

    حباب و حباب با نمودار 3-D effect

 
نمودار سهام

داده هایی که در ستون یا ردیف در یک نظم خاص در یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک نمودار سهام ترسیم شوند. همانطور که از نامش بر می آید، نمودار سهام می تواند نوسانات قیمت سهام را نشان دهد. با این حال، این نمودار همچنین می تواند نشان دهنده نوسانات در سایر داده ها، مانند بارندگی روزانه یا دمای سالانه باشد. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خود را در جهت درست تنظیم کنید تا یک نمودار سهام ایجاد کنید.

برای مثال، برای ایجاد یک نمودار سهام ساده با پایین بالا، داده های خود را با بالا، پایین و بست وارد شده به عنوان عنوان ستون، در آن منظور.

نمودار سهام

انواع نمودارهای سهام

  • بالا و پایین از نزدیک     

    این سهام الگوهای چارت استفاده از سه سری از مقادیر به ترتیب زیر: بالا، پایین، و پس از آن نزدیک است.

    نمودار سهام بسیار پایین

  • Open-low-close     این نمودار سهام از چهار سری مقادیر در دستورالعمل زیر استفاده می کند: open، high، low، and then close.

    نمودار سهام با افت قیمت بالا

  • Volume-high-low-close     

    این نمودار سهام از چهار سری مقادیر در دستور زیر استفاده می کند: حجم، بالا، پایین، و سپس نزدیک. حجم آن را با استفاده از دو محور محاسبه می کند: یکی برای ستون هایی که حجم را اندازه گیری می کنند، و دیگری برای قیمت سهام.

    نمودار سهام با حجم کم و پایین

  • حجم     مجاز بالا و پایین نزدیک 

    این نمودار سهام با استفاده از پنج سری مقادیر در دستور زیر است: حجم، باز، بالا، پایین، و سپس نزدیک است.

    نمودار سهام با باز کردن بالا و پایین پایین

 
نمودار سطح

داده هایی که در ستون ها یا ردیف ها بر روی یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک جدول سطح قرار گیرند. این نمودار زمانی مفید است که می خواهید ترکیب های بهینه بین دو مجموعه داده را پیدا کنید. همانطور که در یک نقشه توپوگرافی، رنگ ها و الگوهای مناطق حاوی مقادیر مشابه را نشان می دهد. شما می توانید یک جدول سطح ایجاد کنید زمانی که هر دو دسته و مجموعه داده ها عددی هستند.

نمودار سطح

انواع نمودارهای سطح

  • سطح 3-D     

    این نمودار یک نمای 3 بعدی از داده ها را نشان می دهد که می توان آن را به عنوان یک ورق لاستیکی روی یک ستون 3 بعدی D قرار داد. این معمولا برای نشان دادن ارتباط بین مقادیر زیاد داده ها که ممکن است در غیر اینصورت دشوار باشد، نشان داده شود. نوارهای رنگی در نمودار سطح، مجموعه داده را نشان نمی دهند؛ آنها تفاوت بین مقادیر را نشان می دهند.

    نمودار سطح سه بعدی

  • Wireframe 3-D سطح    

     نشان داده شده بدون رنگ بر روی سطح، یک نمودار سطح 3-D است که یک نمودار سطح 3-D wireframe نامیده می شود. این نمودار فقط خطوط را نشان می دهد. نمودار سطح 3-D wireframe خواندن آسان نیست، اما می تواند مجموعه داده های بزرگ را بسیار سریع تر از یک نمودار سطح 3-D.

    Wireframe 3-D نمودار سطح

  • کانتور     

    نمودار کانتور نمودار سطح مشاهده شده از بالا، شبیه به نقشه های توپوگرافی 2-D می باشد. در یک نمودار کنترلی، باندهای رنگی، محدوده خاصی از مقادیر را نشان می دهند. خطوط در یک نمودار کنترلی، نقاط interpolated از مقدار برابر را می دهند.

    نمودار کنتور

  • Contour Wireframe خطوط     

    Contour Wireframe نیز نمودارهای سطح از بالا مشاهده شده است. بدون نوارهای رنگی روی سطح، یک ورق ورقه تنها خطوط را نشان می دهد. نمودار کانال Wireframe خواندن آسان نیست. شما ممکن است بخواهید به جای آن از یک نمودار سطح 3 بعدی استفاده کنید.

    نمودار کانال Wireframe

 
نمودار رادار

داده هایی که در ستون یا ردیف در یک برگه مرتب شده اند می توانند در یک نمودار رادار قرار بگیرند. نمودار رادار، مقادیر مجموع چند سری داده را مقایسه می کند.

نمودار رادار

انواع نمودار رادار

  • رادار و رادار با نشانگر     

    با یا بدون نشانگر برای داده های داده های فردی، نمودار های رادار تغییرات در مقادیر نسبت به نقطه مرکزی نشان می دهد.

    رادار و رادار با نمودار نشانگرها

  • رادار پر شده     

    در یک نمودار رادار پر شده، ناحیه تحت پوشش یک سری داده با یک رنگ پر شده است.

    نمودار رادار پر شده است

 
نمودار Treemap (دفتر 2016 و نسخه های جدیدتر)
 
 
نمودار Sunburst (نسخه های Office 2016 و نسخه های جدیدتر)

نمودار خورشیدگرایانه ایده آل برای نمایش داده های سلسله مراتبی است و می توان آن را در زمانی که سلول های خالی (خالی) موجود در ساختار سلسله مراتبی وجود داشته باشد، ترسیم می شود. هر سطح از سلسله مراتب با یک حلقه یا دایره با دایره درونی به عنوان بالای سلسله مراتب نشان داده شده است. نمودار خورشیدگرفتگی بدون دادههای سلسله مراتبی (یک سطح از دستهها)، شبیه به یک نمودار دونات می باشد. با این حال، یک نمودار خورشیدگرفتگی با سطوح مختلفی از دستهها نشان میدهد چگونه حلقههای بیرونی مربوط به حلقههای درونی است. نمودار خورشیدگرایانه در نشان دادن اینکه چگونه یک حلقه به قطعه کمک می کند، موثر است.

تصویری از یک نمودار Sunburst در Office 2016 برای ویندوز

توجه:  هیچ زیرمجموعه نمودار برای نمودارهای خورشیدی وجود ندارد.

 
نمودار هیستوگرام (فقط نسخه های Office 2016 و نسخه های جدیدتر)

داده هایی که در یک نمودار هیستوگرام ترسیم می شوند، فرکانس های یک توزیع را نشان می دهد. هر ستون از نمودار بن نامیده می شود، که می تواند برای تجزیه و تحلیل داده های شما تغییر داده شود.

هیستوگرام نمونه

انواع نمودار هیستوگرام

  • هیستوگرام     

    نمودار هیستوگرام توزیع داده های شما را به دسته های فرکانس دسته بندی می کند.

    نمودار هیستوگرام در نمودار زیر نمودار هیستوگرام

  • نمودار    

     پارتو Pareto یک نمودار هیستوگرام مرتب شده است که شامل هر دو ستون مرتب شده به ترتیب نزولی و یک خط نشان دهنده درصد کل تجمعی است.

    زیر نمودار نوع پارتو در هیستوگرام نمودارهای موجود

 
نمودار جعبه و فندق (دفتر 2016 و نسخه های جدیدتر)

نمودار جعبه و ویلچر نشان می دهد که توزیع داده ها به کوارتل ها، برجسته کردن میانگین و نابرابر است. جعبه ها ممکن است دارای خطوط عمودی به نام “سبیل” باشند. این خطوط نشان دهنده تغییرات در خارج از سطوح بالا و پایین است و هر نقطه ای که خارج از آن خطوط و یا سایه ها است به عنوان خروجی در نظر گرفته شده است. از این نوع نمودار استفاده کنید زمانی که مجموعه داده های متعدد وجود دارد که به نوعی مربوط به یکدیگر هستند.

جعبه نمونه و نمودار ویلچر

توجه:  هیچ زیرمجموعه نمودار برای جعبه ها و نمودارهای سبز وجود ندارد.

 
نمودار آبشار (دفتر 2016 و نسخه های جدیدتر)

یک نمودار آبشار نشان می دهد که تمام داده های مالی خود را به عنوان ارزش اضافه یا کم می شود. این برای درک اینکه چگونه مقدار اولیه توسط یک سری از مقادیر مثبت و منفی تحت تاثیر قرار می گیرد مفید است. ستون ها دارای کد رنگی هستند، بنابراین شما می توانید به سرعت از عدد منفی مثبت بگویید.

مثال یک نمودار آبشار

توجه:  هیچ نمودار زیر برای نمودار آبشار وجود ندارد.

 
نمودار کانال ها (نسخه های Office 2016 و نسخه های جدیدتر)

نمودار کانال ها در مقیاس مختلف در یک فرایند نشان می دهد.

نمودار پیوندی نشان دهنده خط لوله فروش است؛  مراحل ذکر شده در ستون اول، مقادیر در دوم

به طور معمول، مقادیر به تدریج کاهش می یابد، به طوری که نوارها به یک قیف می رسند. 

 
نمودارهای دسته کوچک موسیقی جاز (فقط نسخه های 2013 و نسخه های جدید)

داده هایی که در ستون ها و ردیف مرتب شده اند می توانند در یک نمودار دسته بندی قرار بگیرند. نمودار دسته بندی ترکیبی از دو یا چند نوع نمودار برای ایجاد اطلاعات آسان برای درک، به ویژه هنگامی که داده ها به طور گسترده ای متفاوت است. نشان داده شده با محور ثانویه، این نمودار حتی برای خواندن آسان تر است. در این مثال، ما از ستون ستون برای نشان دادن تعدادی از خانه های فروخته شده بین ژانویه و ژوئن استفاده کردیم و سپس از یک نمودار خط استفاده کردیم تا خوانندگان بتوانند به سرعت قیمت متوسط ​​را به صورت ماه مشخص کنند.

نمودار ترکیبی با محور ثانویه

انواع نمودارهای دسته کوچک موسیقی جاز

  • ستون ستون – ستون خط و خوشه ای – خط در محور ثانویه     

    با یا بدون محور ثانویه، این نمودار ترکیبی از یک ستون و نمودار خطی خوشه ای است که برخی از سری داده ها را به عنوان ستون ها و دیگران به عنوان خطوط در یک نمودار نشان می دهد.

    نمودار ستون خوشه ای

  • منطقه جابجایی – ستون خوشه ای     

    این نمودار ترکیبی از یک منطقه جمع و جور و نمودار ستون خوشه ای است که برخی از سری داده ها را به عنوان ستون ها و دیگران به عنوان ستون در همان نمودار نشان می دهد.

    منطقه انباشته - نمودار ستون خوشه ای

  • ترکیب سفارشی    

     این نمودار به شما امکان می دهد تا نمودارهایی را که می خواهید در همان نمودار نمایش داده شود، ترکیب کنید.

    نمودار ترکیبی سفارشی

 
نمودار نقشه (فقط اکسل)

شما می توانید از نمودار نقشه برای مقایسه مقادیر و نشان دادن دسته ها در سراسر مناطق جغرافیایی استفاده کنید. از آن هنگامی استفاده کنید که در مناطق داده، مانند کشور / منطقه، ایالت، ناحیه یا کدهای پستی دارای مناطق جغرافیایی هستید.

به عنوان مثال، Countries by Population از مقادیر استفاده می کند. مقادیر نشان دهنده جمعیت کل در هر کشور است، هر کدام با استفاده از طیف گرادیان از دو رنگ نشان داده شده است. رنگ هر منطقه با جایی که در امتداد طیف قرار می گیرد، ارزش آن با توجه به دیگران کاهش می یابد.

اکسل MapChart با داده های ارزش

در مثال زیر کشورها از طریق دسته بندی، دسته بندی ها با استفاده از یک افسانه استاندارد برای نشان دادن گروه ها یا وابستگی ها نمایش داده می شوند. هر نقطه داده با یک رنگ کاملا متفاوت نمایش داده می شود.

نمودار اکسل نقشه بر اساس طبقه بندی

نوع نمودار را تغییر دهید

اگر قبلا یک نمودار داشته اید، اما فقط می خواهید نوع آن را تغییر دهید:

  1. نمودار را انتخاب کنید، روی زبانه طراحی کلیک کنید و روی Change Chart Type کلیک کنید .

    تغییر نوع نمودار

  2. یک نوع نمودار جدید را در جعبه نوع تغییر نمودار انتخاب کنید.

 

 

اکسل برای آفیس 365  ورد برای آفیس 365  پاورپوینت برای دفتر 365  اکسل برای آفیس 365 برای مک ورد برای دفتر 365 برای مک  پاورپوینت برای دفتر 365 برای مک  اکسل 2019  ورد 2019  پاورپوینت 2019 اکسل 2016  اکسل 2019 برای مک  پاورپوینت 2019 برای مک  ورد 2019 برای مک  ورد 2016  چشم انداز 2016 پاورپوینت 2016  اکسل 2013  ورد 2013  چشم انداز 2013  پاورپوینت 2013  اکسل 2010  ورد 2010 چشم انداز 2010  پاورپوینت 2010  اکسل 2007  ورد 2007  چشم انداز 2007  پاورپوینت 2007 اکسل 2016 برای مک  پاورپوینت 2016 برای مک Word 2016 برای مک  ورد برای مک 2011 اکسل برای مک 2011  پاورپوینت برای مک 2011  کمتر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *