تجزیه و تحلیل (آنالیز) داده ها در اکسل

 

این بخش ویژگی های قدرتمند اکسل را برای تجزیه و تحلیل داده ها ارائه می دهد. با کلیک بر روی عنوان هر بخش می توانید آموزش های آن را به صورت تصویری مشاهده کنید.

 

مرتب سازی (Sort): شما می توانید داده های اکسل خود را در یک یا چند ستون (به ترتیب صعودی یا نزولی) مرتب کنید.  

فیلتر (Filter): اگر فقط می خواهید سوابق نمایش داده شده بر اساس معیارهای خاصی نشان داده شوند، اطلاعات اکسل خود را فیلتر کنید.

3 فرمت های شرطی (Conditonal Formatting): فرمت دهی شرطی در اکسل، شما را قادر می سازد سلول ها را با رنگ مشخص (بسته به مقدار عددی هر سلول) مشخص کنید.

4 نمودار (Charts): یک نمودار اکسل به سادگی می تواند بیش از یک ورق پر از اعداد را به بهترین نحو نمایش دهد. همانطور که خواهید دید، ایجاد نمودارها بسیار آسان است.

جداول محوری (Pivot Tables): جداول محوری یکی از قدرتمندترین ویژگی های اکسل هستند. یک جدول محوری اجازه می دهد تا از یک مجموعه داده بزرگ و دقیق برای اهمیت آن استفاده کنید.

6 جداول (Tables): جداول اجازه می دهد تا اطلاعات خود را در اکسل به سرعت و به آسانی تجزیه و تحلیل کنید.

تحلیل What-If: تجزیه و تحلیل What-If در اکسل به شما اجازه می دهد که مقادیر مختلف (سناریوها) را برای فرمول ها امتحان کنید.

حل کننده (Solver): اکسل شامل یک ابزار به نام حل کننده است که از تکنیک های تحقیق عملیاتی برای یافتن راه حل های مطلوب برای انواع مشکلات تصمیم استفاده می کند.

Analysis ToolPak: تجزیه و تحلیل ToolPak برنامه افزودنی اکسل است که ابزار تجزیه و تحلیل داده ها را برای تجزیه و تحلیل داده های مالی، آماری و مهندسی فراهم می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *