تقسیم یک سلول در اکسل

 

شما ممکن است بخواهید یک سلول را به دو یا چند سلول کوچکتر در یک ستون تقسیم کنید. متاسفانه، انجام این کار در اکسل غیر ممکن است. در عوض، روش های دیگری وجود دارد که به نحوه دیگر می توانید این کار را انجام دهید. در این روش شما میتوانید محتویات یک سلول را به چندین سلول مجاور تقسیم کنید. 

در مثال آموزشی زیر نحوه تقسیم یک سلول به چند سلول در اکسل را ببینید:

سلول ها در اکسل سلول هایی که تقسیم شده اند

محتوا را از یک سلول به دو یا چند سلول تقسیم کنید (نحوه تقسیم بندی یک سلول در اکسل)

  1. سلول یا سلول هایی را که می خواهید محتویات آنها را تقسیم کنید را انتخاب کنید.

    مهم:  زمانی که محتویات را تقسیم می کنید، محتویات سلول به سمت راست بازنویسی می شوند، بنابراین مطمئن شوید که فضای خالی وجود دارد.

  2. در برگه Data ، در گروه Tools Data ، روی Text to Columns کلیک کنید . پنجره Convert Text to Columns Wizard (جادوگر تبدیل متن به ستون) باز می شود.

    نماد "متن به ستون" در زبانه داده قرار دارد.

  3. Delimited را انتخاب کنید، سپس روی Next کلیک کنید .

  4. نوع جدا کننده ای که می خواهید سلول را بر اساس آن تقسیم بندی کنید، انتخاب کنید. در بخش پیش نمایش که در پایین پنجره قرار دارد به شما نشان می دهد که سلول چگونه تقسیم شده است. روی Next کلیک کنید.

    صفحه دوم "جابجایی متن به ستون" جادوگر.

  5. در قسمت Column data format، فرمت داده را برای ستون های جدید انتخاب کنید. به طور پیش فرض، ستون ها همان فرمت داده سلول (cell) اصلی را به عنوان فرمت خود خواهند گرفت. بر روی دکمه Finish کلیک کنید.

این آموزش در اکسل 2019،  excel 2016،  اکسل 2013، و آفیس 360 قابل استفاده می باشد. بنابر این در این آموزش به این سوال که چگونه در اکسل یک سلول را به دو یا چند قسمت تقسیم کنیم پاسخ داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *