تولید خودکار فاکتور در اکسل

 

این مقاله به چگونگی تولید خودکار فاکتورها در اکسل می پردازد. اگر شما عجله دارید، به سادگی فایل اکسل را دانلود کنید.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش automated-invoice

 

اگر مشتری N را از لیست کشویی در سلول E6 انتخاب کند، اکسل به طور خودکار اطلاعات مشتری را پر می کند. اگر یک شماره محصول را از یکی از لیست های کشویی در سلول های A13 تا A31 انتخاب کنید، Excel به طور خودکار اطلاعات محصول را پر می کند.

در زیر توضیح خواهیم داد که ورود اطلاعات محصول را به صورت اتوماتیک انجام می دهیم. همان ترفندها برای اطلاعات مشتری مورد استفاده قرار گرفته است.

1. در صفحه محصولات، اطلاعات محصول را تایپ کنید.

2. در برگه صورتحساب، سلول های A13 تا A31 را انتخاب کنید.

3. در Data tab در گروه Data Tools روی Data Validation کلیک کنید.

4. در کادر Allow، روی فهرست کلیک کنید.

5. در جعبه منبع کلیک کنید و دامنه A2:A5 را در صفحه محصولات انتخاب کنید.

6. به صورت دستی 5 تا 1048576 (یا هر عدد بزرگ دیگر) را تغییر دهید تا سلولهای بیشتری را وارد کنید. حالا شما می توانید به عنوان بسیاری از محصولات جدید که شما می خواهید اضافه کنید.

7. روی OK کلیک کنید.

8. سلول B13 را انتخاب کنید و فرمول زیر را وارد کنید.

توضیح: اگر سلول A13 خالی باشد، فرمول یک رشته خالی را باز می کند. در غیر این صورت، عملکرد VLOOKUP برای شماره محصول (1001) در ستون سمت چپ محدوده A:$C$ (ستون A تا C) در صفحه محصولات جستجو می کند و مقدار را در همان ردیف از ستون دوم ( col_index_num به 2 تنظیم شده است).

9. سلول C13 را انتخاب کنید و فرمول زیر را وارد کنید.

توضیح: این فرمول تقریبا مشابه فرمول قبلی است. این بار آن مقدار را در یک ردیف از ستون سوم به نمایش می گذارد (col_index_num به 3 تنظیم شده است).

10. سلول E13 را انتخاب کنید و فرمول زیر را وارد کنید.

توضیح: اگر سلول A13 خالی باشد، فرمول یک رشته خالی را باز می کند. اگر نه، محصول محصول و قیمت را باز می گرداند.

11. برای کپی فرمول ها به سلول های دیگر، محدوده B13: E13 را انتخاب کنید و آن را به سطر 31 بکشید . برای بازیابی قالب بندی از Format Painter استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *