عملیات بر روی برگه ها (شیت ها) در اکسل

 

یک برگه (شیت) مجموعه ای از سلول هایی است که در آن داده ها را نگه می دارید و یا ویرایش می کنید. هر فایل اکسل (workbook) می تواند شامل چند شیت (worksheets) باشد.

یک شیت انتخاب کنید

هنگامی که شما یک فایل اکسل را باز می کنید، اکسل به صورت خودکار Sheet1 را برای شما انتخاب می کند. نام برگه در پایین پنجره سند ظاهر می شود.

یک شیت جدید ایجاد کنید

شما می توانید با کلیک روی علامت مثبت در پایین پنجره سند هر تعدادی که می خواهیت شیت جدید ایجاد کنید.

نتیجه:

تغییر نام یک شیت

برای تغییر نام یک شیت، مراحل زیر را انجام دهید.

1. روی نام برگه (برای مثال Sheet1) راست کلیک کنید.

2. Rename (تغییر نام) را انتخاب کنید.

3. برای مثال، Sales 2016 را تایپ کنید.

جابه جا کردن موقعیت یک شیت

برای جابجایی یک شیت، روی برگه مورد نظر کلیک کنید و آن را به موقعیت جدید بکشید (دراگ کنید).

1. برای مثال، روی برگه Sheet2 کلیک کنید و آن را قبل از Sales 2016 بکشید.

نتیجه:

یک شیت را حذف کنید

برای حذف یک برگه، روی برگه راست کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید.

1. به عنوان مثال، Sheet2 را حذف کنید.

نتیجه:

یک شیت را کپی کنید

تصور کنید، شیت فروش سال 2016 را شما آماده کرده اید و می خواهید همان صفحه را برای سال 2017 ایجاد کنید، شما می توانید برگه را با وارد کردن داده های مختلف، مجدداً ایجاد کنید، اما این وقت گیر است. خیلی راحت است که کل شیت را کپی کنید و فقط اعداد را تغییر دهید.

1. بر روی برگه Sales 2016 کلیک راست کنید.

2. Move or Copy (انتقال یا کپی) را انتخاب کنید.

جعبه محاوره ای ‘Move or Copy’ ظاهر می شود.

3. move to end را انتخاب کنید و تیک گزینه Create a copy (ایجاد یک کپی) را بزنید.

4. OK را کلیک کنید.

نتیجه:

توجه: شما حتی می توانید یک شیت را با استفاده از لیست کشویی و انتخاب گزینه  workbook (یک کادر محاوره ای که قبلا نشان داده شده است) به یک فایل اکسل دیگر کپی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *