محاسبه تعداد روزها در اکسل

 

با استفاده از این آموزش می توانید یاد بگیرید چگونه روزهای هفته را در اکسل بدست آورید و چگونه تعداد روزهای کاری را بین دو تاریخ دریافت کنید.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش weekdays

 

تابع Weekday

1. تابع WEEKDAY در اکسل شماره ای از 1 (یکشنبه) تا 7 (شنبه) را نشان می دهد که نشان دهنده روزهای هفته می باشد.  همان طور که در مثال زیر ملاحظه می کنید 12/18/2017 روز دوشنبه می باشد.

2. همچنین می توانید از تابع TEXT برای نمایش روز هفته استفاده کنید.

3. و یا یک فرمت تاریخ سفارشی (dddd) را برای نمایش روز هفته ایجاد کنید.

تابع Networkdays

1. تابع NETWORKDAYS تعداد روزهای هفته (تعطیلات آخر هفته) را بین دو تاریخ به نمایش می گذارد.

2. اگر یک لیست از تعطیلات را ارائه می کنید، تابع NETWORKDAYS تعداد روزهای کاری (تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی) بین دو تاریخ را باز می گرداند.

تقویم زیر به شما کمک می کند تا تابع NETWORKDAYS را درک کنید.

3. تاریخ به عنوان اعداد در اکسل ذخیره می شود و تعداد روزها از تاریخ ژانویه 0، 1900 شمارش می شوند. به جای تهیه لیست، یک آرایه ثابت از اعداد که این تاریخ ها را نشان می دهد، ارائه می شود. برای رسیدن به این هدف، E1:E2 را در فرمول انتخاب کنید و F9 را فشار دهید.

تابع Workday

تابع WORKDAY (تقریبا) مخالف تابع NETWORKDAYS است. این تاریخ روزهای قبل یا بعد از یک روز مشخص هفته (تعطیلات آخر هفته) را حذف می کند.

توجه: تابع WORKDAY شماره سریال تاریخ را نشان می دهد. یک فرمت تاریخ برای نمایش تاریخ استفاده کنید.

تقویم زیر به شما کمک می کند تا کارکرد WORKDAY را درک کنید.

باز هم، اگر شما لیستی از تعطیلات را ارائه می کنید، تابع WORKDAY تاریخ قبل یا بعد از تعداد مشخصی از روزهای کاری (تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی را حذف می کند) را باز می گرداند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *