محاسبه درصد در اکسل

 

محاسبه درصد در اکسل آسان است. برای مثال 72٪ یعنی 72 تا از 100 و …

 

دانلود فایل اکسل این آموزش percentage

 

درصد را وارد کنید

برای وارد کردن یک درصد در اکسل، مراحل زیر را انجام دهید.

1. ابتدا یک عدد دهدهی وارد کنید.

2. در زبانه Home، در گروه Number، نماد درصد (%) را برای اعمال فرمت درصد استفاده کنید.

نتیجه

توجه: برای تغییر درصد در سلول A1، به سادگی سلول A1 را انتخاب کنید و یک درصد جدید را تایپ کنید (شماره اعشاری را تایپ نکنید).

درصد کل

برای محاسبه درصد کل در اکسل مراحل زیر را اجرا کنید.

1. فرمول زیر را وارد کنید این فرمول مقدار سلول A1 را به مقدار سلول B1 تقسیم می کند. به سادگی با استفاده از اسلش (/) به عنوان اپراتور تقسیم این کار را انجام دهید. فراموش نکنید همیشه یک فرمول با علامت مساوی (=) شروع کنید.

2. در زبانه Home، در گروه Number، نماد درصد (%) را برای اعمال فرمت درصد استفاده کنید.

نتیجه

3. زبانه Home، در گروه Number، یک بار دکمه افزایش تعداد ممیز را کلیک کنید.

نتیجه

توجه: صرف نظر از اینکه چند رقم اعشار را برای نمایش انتخاب می کنید، اکسل همیشه از محاسبه دقیق استفاده می کند.

افزایش با درصد

برای افزایش تعداد در یک درصد در اکسل مراحل زیر را انجام دهید.

1. عدد را در سلول A1 وارد کنید. یک عدد دهدهی (0.2) را در سلول B1 وارد کنید و فرمت درصد را اعمال کنید.

2. برای افزایش 20٪ سلول A1، مقدار آن را در 1.2 (1 + 0.2) ضرب کنید.

توجه: اکسل از دستورالعمل پیش فرض ریاضیات در محاسبات استفاده می کند. اگر بخشي از فرمول در پرانتز باشد، آن بخش اول محاسبه خواهد شد.

3. برای کاهش یک عدد با یک درصد، علامت + را به علامت منفی تغییر دهید.

 درصد تغییر

برای محاسبه درصد تغییر بین دو عدد در Excel، مراحل زیر را انجام دهید.

1. یک شماره قدیمی در سلول A1 و یک شماره جدید در سلول B1 وارد کنید.

2. ابتدا، تفاوت بین جدید و قدیمی را محاسبه کنید.

3. بعد، این نتیجه را به عدد قدیمی در سلول A1 تقسیم کنید.

4. در زبانه Home، در گروه Number، از نماد درصد (%) برای اعمال فرمت درصد استفاده کنید.

نتیجه

5. فرمول New-Old)/Old) همیشه کار می کند، تنها کافیست اعداد را تغییر دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *