نحوه استفاده از داستان گویی در ارائه ها

نحوه استفاده از داستان گویی در ارائه ها

نحوه استفاده از داستان گویی در ارائه |  نکات سریع و آموزش برای ارائه های خود

آنجا که مجریان عادی اطلاع می دهند ، افراد بزرگ درگیر قصه گویی هستند.  
 

هدف اصلی آنها دریافت پیام از مخاطبان خود است. اما در حالی که برخی این کار را با بازگو کردن حقایق انجام می دهند ، افراد مؤثر با استفاده از تکنیک های داستان پردازی عالی مخاطبان خود را به سفر می کشانند. 

همه اینها به داشتن ذهنیت و رویکردهای مختلف کاهش می یابد. در این پست به اهمیت روایت ها می پردازیم و یک الگوی قصه گویی را برای شما فراهم می کنیم.

محتوا

  1. اهمیت قصه گویی در ارائه ها
  2. آنچه باید یک داستان را شامل شود
  3. مثال قالب ساختار داستان
  4. محتوای تصویری

اهمیت قصه گویی در ارائه ها

سخنرانان باید هدفشان این باشد که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. گذشته از ایجاد انگیزه و الهام بخش ، آنها همچنین باید آنها را هیجان زده کرده و به شناسایی پیام خود کمک کنند. برای انجام این کار ، ارائه های آنها باید با پیام های ساختگی جاسازی شود که در حین و بعد از واقعیت با بینندگان چسبیده است. 

اینجاست که یک روایت بازی می کند. این کار خیلی بیشتر از اطلاع رسانی است — مفاهیم یا داده ها را با استفاده از یک داستان به تصویر می کشد. 

این پیام اصلی گوینده را می گیرد ، آن را مجدداً بسته بندی می کند ، و آن را به شکلی تحریک می کند که با مخاطب درگیر می شود و به آنها در هضم اطلاعات کمک می کند ، آن را حفظ می کند ، روزها ، هفته ها یا حتی چند ماه پس از آن را به یاد می آورد و مهمتر از همه ، قادر به بازگو کردن مجدد بود. آن را به دیگران

آنچه باید یک داستان داستانی را شامل شود

وقتی صحبت از روایت های مؤثر می شود ، اسلایدها و گفتار نقش هایی به همان اندازه مهم دارند.  

این بدان معنی است که اسلایدهای شما نباید کمانچه دوم بازی کنند. آنها باید به شکلی ساختار یافته و طراحی شوند که گفتار شما را تکمیل کند.  

در این بخش با مثال به عناصر اصلی داستان پردازی می رویم تا نکته خود را بیان کنیم.  

مثال قالب ساختار داستان

مانند همه داستانهای خوب ، گفتن یک داستان به معنای داشتن ساختاری است که شامل یک شروع ، میانه و پایان است. این مواردی است که باید هریک از آنها را شامل شود. 

 

شروع 

 

درست از خفاش استفاده کنید ، عارضه ای را ارائه دهید. این باعث کاهش علاقه مخاطبان شما می شود و آنها را درگیر می کند ، زیرا آنها منتظر شنیدن راه حل های احتمالی هستند.  

در این مثال از یک عرشه زمین برای یک برنامه دوست یابی ، اولین کاری که ما انجام داده ایم معرفی یک مشکل است: تلاش انسان برای عشق (زیرا هیچ کس نمی خواهد تنها باشد!). 

اسلایدی که مشکلی را ایجاد می کند

مغز انسان برای حل مشکلات مناسب است. با ایجاد یک چالش ، مخاطبان خود را وادار می کنید تا ذهن خود را بکار گیرند و با شما بچسبند. 

مهمتر از همه ، مرحله را برای قسمت بعدی مشخص می کند: راه حل. 

 

اسلایدی که راه حلی را معرفی می کند

 

(کمی بعد به جزئیات بیشتر در مورد جنبه های بصری خواهیم پرداخت. اما آیا شما تفاوت آن در خلق و خو را نشان داده اید که توسط تصاویر مختلف درمورد اسلایدهای “مسئله” و “راه حل” نشان داده شده است؟) 

ارائه مسئله و روابط راه حل با یکی از آنها بهترین روش های داستان پردازی: سرزمین موعود را فریب دهید.  

این روش با نام اندی راسکین ، متخصص روایات استراتژیک ، از بلندگوها خواسته می شود تا تضاد بین وضعیت فعلی (و مشکل آن) و پایان خوشی ارائه دهند.  

راه حل همان چیزی است که شما نیاز دارید تا از این فاصله استفاده کنید. برای انجام این کار ، شما نیاز به یک استراتژی دارید ، که ما را به بخش بعدی می رساند. 

 

وسط

 

همانطور که رابرت مک کی ، فیلمنامه نگار متخصص هالیوود ، اظهار داشت: “آنچه توجه انسان را جلب می کند تغییر است.” 

قسمت میانی یک داستان مکان مناسبی برای ارائه فرصت ها است. این جایی است که می توانید در مورد راه حل ارائه شده به جزئیات بروید. 

در مثال ما ، این کار در قالب یک “آنها در مقابل ما” انجام می شود که رقبای شما را با خودتان مقایسه می کند. 

نمونه ای از مقایسه

مقایسه برای داستان پردازی بسیار عالی است زیرا تفاوت ها را برجسته می کند و هر دو طرف تغییر را به تصویر می کشد. 

این به نوبه خود به مخاطب شما کمک می کند تا فرصت های بازار را درک کند ، که به عنوان راه حل مناسب برای نمایش محصول شما عمل می کند. 

نمونه نمایش محصول

پایان

 

تمام روایات با تأمل به پایان می رسد و ارائه شما نیز نباید از این قاعده مستثنا باشد.  

این می تواند به صورت نقل قول باشد ، که می تواند به عنوان اثبات اجتماعی ، الهام بخش یا حمایت از ایده شما باشد. الگوی ما برای نقل قول شامل تصویری از یک پیشنهاد است که متناسب با روایت است و یک پایان خوش را نشان می دهد. 

نمونه ای از نقل قول

نتیجه گیری همچنین جایی است که غذای اصلی شما باید در آن قرار داشته باشد. در مثال ما ، ما این کار را با این سرمایه گذاری انجام داده ایم. یعنی از همه ، هدف اصلی این الگوی عرشه زمین است. به علاوه ، استفاده از قلب نیز یک استعاره بصری برای سرمایه گذاری در عشق است.  
 

مثالی از نتیجه گیری

شما همچنین می توانید نظم را دور بزنید و با نقل قول به پایان برسانید ، به خصوص اگر موردی الهام بخش و قدرتمند باشد. 

محتوای تصویری

جنبه بصری داستان پردازی بسیار مهم است. اینجاست که ما صفحه ای از کتاب های کودکان می گیریم. 

به دلیل ماهیت بصری آنها ، متن های بسیار کم و تصاویر گسترده ، بسیار آسانتر از کتاب های بزرگسالان هستند. بنابراین اسلایدها را تا حد امکان ساده و بدون متن نگه دارید. هیچ چیز مانند اضافه بار متن را نمی کشد.  

با یک نقشه اسلاید کنید

اسلایدهای کارآمد نیاز به تعادل خوبی از تصاویر ، گرافیک ها ، تصاویر و موارد دیگر در هنگام انتخاب وسایل دیداری دارد ، از آنهایی استفاده کنید که روایت شما را پشتیبانی می کنند. از آنجا که الگوی ما در مورد یک برنامه دوستیابی است ، ما رنگ صورتی و قرمز را به عنوان رنگ پایه انتخاب کرده ایم و ارائه را با قلب و گل نشان داده ایم. 

با منابع گرافیکی اسلاید کنید

هنگام نمایش داده ها و مفاهیم ، اینها به طور کلی با کمک بصری بهتر از متن توضیح داده می شوند. برای مثال ، تصویر بعدی را در مورد “رشد پیش بینی شده” بگیرید. 

با نمودار نوار اسلاید کنید

داشتن متن بیانگر شماره ، شکنجه روی دید مخاطبان شما است. از سوی دیگر ، استفاده از گرافیکی مانند میله و نمودار ، کل داستان را به روشی بسیار پاکتر و هضم پذیر می گوید. 

توضیح همه اینها با کلمات بسیار ساده و معقول است. 

 

“ما انتظار داریم رشد در سال اول به 10٪ و در دو سال آینده به 20٪ افزایش یابد …” 

 

ارغ  

متفاوت بودن نوع کمک بصری برای تهیه نوع مفهوم یا داده هایی که ارائه می دهید نیز با درک مطلب کمک می کند. 

در این اسلاید بعدی ، ما از جدول زمانی برای به تصویر کشیدن یک برنامه استفاده کرده ایم. 
 

با یک جدول زمانی اسلاید کنید

اگرچه ما به عنوان نمونه از یک الگوی عرشه پکیج برای یک برنامه دوست یابی استفاده کرده ایم ، ساختار آن را می توان به راحتی با همه چیز از گزارش های موردی و برنامه های درسی گرفته تا پیشنهادات پایان نامه و سایر موارد سازگار کرد. 

ایجاد یک نمایش با یک عنصر داستان گویی زمان و تلاش می کند و همه چیز طبق برنامه باید پیش برود. این گفته ، داشتن منابع مورد نیاز برای گفتن داستان بسیار مهم است. اگر احساس الهام می کنید ، چرا شروع به شخصی سازی یکی از الگوهای ما برای سرعت بخشیدن به کارها نمی کنیم؟  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *