چگونه بهترین رنگ ها را برای ارائه های خود انتخاب کنیم

چگونه بهترین رنگ ها را برای ارائه های خود انتخاب کنیم

چگونه بهترین رنگ ها را برای ارائه های خود انتخاب کنید |  نکات سریع و آموزش برای ارائه های خود

انتخاب رنگ برای اسلایدها یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید حتی قبل از شروع کار بر روی Google Slides یا ارائه پاورپوینت خود بگیرید. در اصل ، رنگ ها می توانند به شما در ارتباط موثرتر پیام خود کمک کنند ، و می توانند احساسات و عواطف مختلف مختلفی را بر مخاطبان شما برانگیزند. خواندن را ادامه دهید تا دریابید که چگونه بهترین رنگها را برای ارائه انتخاب کنید.

محتوا

  1. روانشناسی رنگ
  2. دمای رنگ
  3. رنگ های خنثی
  4. برخی نکاتی درباره نحوه ترکیب رنگها برای ارائه شما

روانشناسی رنگ

این بسیار مهم است که بدانید مخاطبان شما چگونه رنگها را درک می کنند و اینها چگونه با موضوع مورد نظر شما ارتباط دارند. به عنوان مثال ، قرمز می تواند بسته به متن ، احساس خطر ، بلکه عشق را نیز به شما منتقل کند. اینها برخی از معانی مشترکی است که رنگها بر روی انسان دارند:

  • قرمز : شور و قدرت را برانگیخته است. این یک رنگ پرانرژی و شدید است که نشان دهنده قدرت و عزم است. معمولاً در مارک های مربوط به نوشیدنی ها ، بازی ها و صنعت خودرو وجود دارد.
  • آبی : احساس امنیت ، اعتماد به نفس ، مسئولیت پذیری و آرامش را به وجود می آورد. این نماینده ترین رنگ در صنایع بهداشت و درمان و دارایی است.
  • زرد : این رنگ نور است. این یک رنگ تحریک کننده است که انرژی را منتقل می کند ، هوشیاری را بیدار می کند و باعث ایجاد خلاقیت می شود. مطمئناً در صنایع غذایی رنگ زرد پیدا خواهید کرد.
  • سبز : غیرقابل انکار ، رنگ طبیعت ، زندگی و آرامش است. این رنگ مانند هیچ کس دیگری احساس رشد ، تعادل و ثبات را منتقل می کند. این شرکت در بین شرکت های بزرگ ، خصوصاً در صنایع انرژی و فناوری کاملاً محبوب است.
  • سفید : رنگ پاکی و بی گناهی محسوب می شود. وقتی نوبت به سادگی ، خوش بینی و صداقت می رسد ، سفید برای هیچ یک دوم نیست. شما مطمئناً آن را در صنعت مراقبت های بهداشتی خواهید یافت و در صنعت مد نیز پیشرفت می کند.
  • سیاه : حتی اگر سیاه با جدی بودن همراه باشد ، اما می تواند ظرافت و شجاعت را نیز منتقل کند. مارک های مد و محصولات لوکس باعث می شود از این رنگ استفاده خوبی شود.

به این نکات توجه کنید و سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با پیام شما باشد. به عنوان مثال ، در این الگو ما از رنگ های روشن و پر جنب و جوش استفاده کرده ایم ، زیرا این یک نمایش با موضوع آموزشی است که برای مخاطبان بسیار جوان در نظر گرفته شده است:

ارائه با رنگهای روشن
برای بارگیری این الگو اینجا را کلیک کنید

دمای رنگ

رنگ ها را می توان با توجه به دمای آنها طبقه بندی کرد ، که می توان با مقایسه هر رنگ داده شده در طیف مرئی با نوری که یک بدن سیاه هنگام گرم شدن در دمای مشخصی از آن ساطع می شود ، تعیین کرد. بنابراین ، با توجه به دمای آنها ، دو گروه رنگ وجود دارد: 

  • رنگهای گرم: اینها از قرمز و نارنجی تا زرد متغیر است. اگر روی پاورقی زیر کلیک کنید ، می توانید یکی از قالب های ما را که حاوی یک پالت پر از رنگ های گرم است ، بارگیری کنید:
ارائه ای با رنگ های گرم
برای بارگیری این الگو اینجا را کلیک کنید
  • رنگهای جالب: اینها از سبز و آبی تا بنفش متغیر است. مجدداً روی پاورقی زیر کلیک کنید تا الگویی را که حاوی رنگهای جالب است ، بارگیری کنید:
ارائه با رنگهای جالب
برای بارگیری این الگو اینجا را کلیک کنید

عمدتاً ، رنگهای گرم انرژی و خوش بینی را منتقل می کنند – مثل این است که یک استقبال گرم را به مخاطبان خود بدهید. از طرف دیگر ، رنگهای سرد با آرامش و اعتماد به نفس همراه هستند ، فقط آنچه شما برای داشتن یک زمان صلح آمیز لازم دارید.

رنگ های خنثی

سفید ، سیاه و تمام سایه های خاکستری نه گرم و نه سرد محسوب نمی شوند. در حقیقت می توان گفت رنگ هایی مانند کرم ، بژ ، قهوه ای و سایر موارد با مقدار خاکستری زیاد نیز خنثی هستند. 

این رنگها بر دیگران تأثیر نمی گذارند و در واقع می توانند تقریباً با هر رنگی ترکیب شوند. در مورد معنای آنها ، ظرافت و افتخار تقریباً تضمین شده است ، و همچنین هارمونی. 

در هنگام ترکیب رنگ های خنثی ، اغلب اوقات از یک رنگ روشن به عنوان کنتراست برای برجسته کردن عناصر خاص و رساندن آنها به جلو استفاده می شود. برای دیدن نمونه ای از ارائه با رنگ های خنثی روی پاورقی زیر کلیک کنید: 

ارائه با رنگهای خنثی
برای بارگیری این الگو اینجا را کلیک کنید

برخی نکاتی درباره نحوه ترکیب رنگها برای ارائه شما

برای دستیابی به یک هارمونی رنگ زیبا و استفاده بیشتر از آن ، بهتر است اگر از چرخ رنگ و همچنین مفاهیم رنگ ، اشباع و روشنایی در نظر بگیرید. 

  • رنگ اساساً چیزی است که یک رنگ را از سایرین متمایز می کند. به لطف رنگ ، می توانید به عنوان مثال از قرمز بطور جداگانه از رنگ آبی بگویید.
  • روشنایی میزان نور یا تاریک بودن رنگ را مشخص می کند و ظرفیت آن را برای بازتاب نور سفید اندازه گیری می کند.
  • اشباع به چگونگی رنگ خالص اشاره دارد. یک رنگ اشباع رنگی تر به نظر می رسد ، در حالی که یک رنگ اشباع نشده کسل کننده تر به نظر می رسد.
چرخ رنگی
چرخ رنگی

با استفاده از این اطلاعات می توانید چندین ترکیب مختلف را انجام دهید: 

  • طرح رنگ تک رنگ: این شامل سایه های مختلف یک رنگ است. برای دیدن یکی از قالب های تک رنگ ما بر اساس رنگ قرمز روی پاورقی کلیک کنید.
ارائه با یک طرح رنگی تک رنگ
برای بارگیری این الگو اینجا را کلیک کنید
  • طرح رنگی مکمل: اینها از یک جفت رنگ متضاد روی چرخ رنگ تشکیل شده اند. اگر روی پاورقی زیر کلیک کنید ، می توانید یک الگوی ارائه را با این طرح بارگیری کنید.
ارائه با یک طرح رنگی مکمل
برای بارگیری این الگو اینجا را کلیک کنید

طرح رنگ آنالوگ: این طرح شامل رنگهایی است که در کنار یکدیگر در چرخ رنگ قرار دارند. بر روی پاورقی کلیک کنید تا نمونه ای از این طرح برای ارائه ارائه شود: 

ارائه با یک طرح رنگی مشابه
برای بارگیری این الگو اینجا را کلیک کنید

طرح رنگی سه گانه: از این سه رنگ به طور مساوی در چرخ رنگ استفاده می شود. برای دانلود گزارشی که از طرح رنگ سه گانه استفاده می کند ، روی پاورقی کلیک کنید.

ارائه با یک طرح رنگ سه گانه
برای بارگیری این الگو اینجا را کلیک کنید

برای به دست آوردن بهترین ترکیب ، باید در نظر بگیرید که در هر اسلاید چند رنگ استفاده خواهید کرد و چگونه می توانید تضاد بین آنها را مدیریت کنید. این موارد همچنین باید برای پیام مورد نظر یا نام تجاری شما مناسب باشد.  

در آخر ، سعی کنید از رنگ های بسیار شدید استفاده نکنید – از آنها فقط برای تأکید استفاده کنید. با استفاده از همان رنگ در هر نمونه از عناصر موجود در ارائه خود ، همه چیز را سازگار نگه دارید (به عنوان مثال ، در تمام عناوین از همان رنگ استفاده کنید). شامل تصاویر یا تصاویری باشید که به خوبی با پالت انتخاب شده کار می کنند. در صورت نیاز به اعمال فیلترها بر روی تصاویر ، می توانید به آموزش ” نحوه اعمال فیلترها بر روی تصاویر در اسلایدهای Google ” یا معادل پاورپوینت آن مراجعه کنید.

برخی از الگوهای ما شامل انواع مختلفی از رنگ هستند ، و این باعث می شود که آنها را با موضوع و / یا مارک خود سازگار کنید. فقط روی یکی از گزینه هایی که در زیر “مضامین” در سمت راست صفحه کلیک می کنید کلیک کنید. 

انتخاب انواع رنگ در Slidesgo
انتخاب انواع رنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *