کاربرد کلید های میانبر F1~F12 در اکسل

 

کلید های میانبر F1~F12 در اکسل (function keys) به شما اجازه می دهد تا کارهای خود را با صفحه کلید خود انجام دهید تا سرعت خود را افزایش دهید.

F1

راهنمای اکسل را باز می کند.

F2

insertion point (خط عمودی چشمک زن در هنگام تایپ داده) را به پایان محتویات سلول فعال انتقال می دهد. به عنوان مثال، سلول B6 زیر را انتخاب کنید و F2 را فشار دهید.

توجه: با خاموش کردن اجازه ویرایش سلول (از طریق گزینه های File, Options, Advanced, Editing Options) و فشار دادن F2 insertion point (نشانگر موس) به نوار فرمول حرکت می کند.

F3

جعبه محاوره نام Paste Name را نمایش می دهد. برای مثال، سلول E2 زیر را انتخاب کنید، تایپ کنید )SUM= و سپس F3 را فشار دهید و یک نام را انتخاب کنید.

توجه: البته ابتدا حداقل یک نام محدوده ایجاد کنید.

F4

با استفاده از فشردن کلید F4 می توانید به راحتی تمام 4 نوع مرجع سلولی (مطلق، مرجع مختلط (2x) و نسبی) را به راحتی برای یک سلول انتخاب کنید. برای مثال، سلول B5 زیر را انتخاب کنید، در نوار فرمول کلیک کنید، نشانگر موس را به سمت راست یا G2 حرکت دهید و F4 را فشار دهید (هر بار که F4 را فشار می دهید مرجع سلولی به حالت دیگر تغییر می کند).

توجه: اگر سلول را ویرایش نکنید، F4 آخرین عمل را (در صورت امکان) تکرار می کند.

F5

جعبه محاوره ای Go To را نشان می دهد. برای مثال، برای انتخاب سلول C15، در کادر مرجع، C15 را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

توجه: شما همچنین می توانید محدوده ای که دارای یک نام است را انتخاب کنید و یا بر روی Special کلیک کنید تا به سرعت تمام سلول ها با فرمول ها، نظرات، فرمت بندی شرطی، ثابت، اعتبار سنجی داده ها، و غیره را انتخاب کنید.

F6

به برگه بعدی در یک شیتی که تقسیم شده است، حرکت می کند.

F7

پنجره املاء کلمات در اکسل Spelling را نمایش می دهد.

F8

برای روشن / خاموش کردن حالت Extend استفاده می شود.

 

اگر حالت Extension روشن است، سلول A1 را انتخاب کنید و چند بار  کلید های ↓ و  → را فشار دهید.

توجه داشته باشید: اگر حالت Extension خاموش است، SHIFT را نگه دارید و چند بار کلید های ↓ و → را فشار دهید.

F9

فایل اکسل را محاسبه می کند. به طور پیش فرض، هر بار که یک مقدار را تغییر دهید، اکسل به طور خودکار فایل اکسل را محاسبه می کند. محاسبه دستی را روشن کنید (در زبانه Formulas، در گروه Calculation، گزینه های Calculations Options، دستی Manual را کلیک کنید)

 

سپس مقدار را در سلول A1 از 5 تا 6 تغییر دهید.

F9 را فشار دهید.

توجه: همان طور که ملاحظه می کنید در این حالت اکسل اعداد را به روز نمی کند و منتظر می ماند تا شما F9 را فشار دهید برای برگرداندن اکسل به حالت اولیه در زبانه Formulas، در گروه Calculation، گزینه های Calculations Options، دستی Automatic را کلیک کنید.

F10

راهنمایی های کلیدی را نشان می دهد (مشابه فشار دادن ALT). نکات کلیدی اجازه می دهد تا بدون نیاز به استفاده از ماوس به سرعت انجام هر کاری که در نوار وجود دارد را انجام دهید.

F11

یک شیت نموداری (chart-sheet) از یک محدوده انتخابی را ایجاد می کند.

F12

کادر محاوره ای Save As را باز می کند.

توجه: برای تغییر محل فایل پیش فرض، در تب File، گزینه Options، و سپس بروی Save کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *