ترفند استفاده از انتخابگر رنگ در فتوشاپ HUD

 

استفاده از انتخابگر رنگ در فتوشاپ HUD

ما دیده ایم که می توانیم اندازه و سختی برس فتوشاپ را با استفاده از HUD تغییر دهیم. اما ما همچنین می توانیم از HUD برای انتخاب سریع رنگ برس خود استفاده کنیم و همانطور که رنگ می کنیم رنگ های جدیدی را انتخاب کنیم.

رنگ قلم مو کنونی در نوار گزینه های Foreground در نوار گزینه ها نشان داده شده است . و رایج ترین روش برای تغییر رنگ قلم مو ، کلیک بر روی swatch است:

با کلیک بر روی رنگ فعلی قلم مو (رنگ Foreground) در نوار ابزار در فتوشاپ

با کلیک بر روی swatch رنگ Foreground را انتخاب کنید.

و سپس یک رنگ جدید را از گزینه Color Picker انتخاب کنید:

انتخاب رنگ جدید قلم مو از Color Picker در فتوشاپ

 
 
 

ترفند انتخابگر رنگ HUD

اما مشکل در انتخاب رنگ های قلم مو مانند این است که هر بار که به رنگ دیگری احتیاج داریم ، باید چشم خود را از کار خود دور کنیم. یک راه بهتر و سریعتر استفاده از HUD Color Picker است.

برای باز کردن HUD Color Picker در رایانه شخصی ویندوز ، کلیدهای Shift و Alt خود را فشار داده و نگه دارید و راست کلیک کنید. در یک مک ، کلیدهای Command ، Control و Option را فشار داده و نگه دارید و کلیک راست کنید.

این گزینه پیش فرض انتخاب رنگ HUD را باز می کند، با یک نوار Hue در امتداد راست و مکعب Hue در سمت چپ. پس از پایین آمدن دکمه ماوس، می توانید کلیدهای Shift و Alt را آزاد کنید. HUD Color Picker تا زمانی که دکمه ماوس شما پایین بماند باز خواهد ماند:

انتخاب پیش فرض HUD Color Picker (نوار Hue) در فتوشاپ

 

برای انتخاب یک رنگ قلم مو ، ابتدا مکان نما را در سمت راست نوار Hue بکشید و سپس در داخل نوار بالا یا پایین بکشید تا یک رنگ یا رنگ اصلی را انتخاب کنید:

انتخاب رنگ برای رنگ قلم مو از نوار Hue در انتخابگر رنگ HUD در فتوشاپ

 

سپس مکان نما خود را به سمت مکعب Hue در سمت چپ بکشید. برای تنظیم روشنایی رنگ ، داخل مکعب به بالا یا پایین بکشید و برای تنظیم اشباع، سمت چپ یا راست بکشید. پس از انتخاب رنگ، دکمه موس خود را ببندید تا HUD را ببندید:

تنظیم میزان روشنایی و اشباع رنگ قلم مو در مکعب Hue در انتخابگر HUD رنگ فتوشاپ

 

چگونه یک انتخابگر رنگ HUD متفاوت انتخاب کنیم

اگر فهمیدید که HUD Color Picker خیلی کوچک است، به این دلیل است که Photoshop کمترین نسخه را به طور پیش فرض انتخاب می کند. اما اندازه های دیگری نیز وجود دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم و حتی نوع دیگری از Color Picker نیز وجود دارد.

کلیدهای Ctrl + K برای باز تنظیمات فتوشاپ بزنید. سپس گزینه HUD Color Picker را در بالا جستجو کنید. به طور پیش فرض ، روی (Hue Strip (Small تنظیم شده است:

گزینه HUD Color Picker در تنظیمات Photoshop.

 

برای انتخاب سایز متفاوت (متوسط ​​یا بزرگ) برای Hue Strip بر روی گزینه کلیک کنید. یا می توانید به یکی از چرخ های رنگی، در اندازه های مختلف بروید:

نحوه انتخاب یک انتخابگر رنگ HUD متفاوت (Hue Strip یا Hue Wheel) در فتوشاپ

Hue Wheel همانند Hue Strip عمل می کند. با کشیدن نشانگر ماوس به چرخ بیرونی شروع کرده و رنگ اصلی را انتخاب کنید. سپس به درون مکعب در وسط بکشید و داخل مکعب به بالا یا پایین بکشید تا روشنایی را تنظیم کنید، و چپ یا راست را برای تنظیم اشباع قرار دهید:

انتخاب رنگ قلم مو از چرخ رنگ در فتوشاپ

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *