شماره صفحات در پرینت اکسل

 

این مثال به شما می آموزد که چگونه شماره صفحه را در اکسل چاپ کنید.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش page-numbers

 

1. در برگه View، در گروه Workbook View، روی صفحه Page Layout کلیک کنید تا به صفحه Layout View بروید.

 

2. روی Add footer کلیک کنید.

برگه متنی سربرگ و پاورقی فعال می شود

3. در زبانه Design، در گروه Header & Footer Elements، شماره صفحه (Page Number) را برای اضافه کردن شماره صفحه کلیک کنید.

4. برای شماره صفحات نوع “از” (مثلا 1 از 2) بعد از اجرای مراحل بالا، یک Space بزنید و کلمه مثلاً Of را بنویسید و مراحل زیر را در ادامه انجام دهید.

5. در زبانه Design، در قسمت Header & Footer Elements، روی Number of Pages کلیک کنید تا تعداد صفحات را اضافه کنید.

نتیجه:

توجه: اکسل از کدهای استفاده می کند تا به طور خودکار هدر یا پاورقی را به صورت خودکار به روز کند.

6. برای دیدن پاورقی، روی جایی دیگر روی برگه کلیک کنید.

7. در برگه Design، در گروه Options، می توانید با گذاشتن تیک گزینه ها، صفحه اول یا صفحه زوج یا فرد به صورت متفاوت از هم اضافه کنید.

8. در برگه View، در گروه Workbook Views، بر روی Normal کلیک کنید تا به حالت معمولی بازگردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *