فونت را در ورد، پاورپوینت یا اکسل قرار دهید (حل مشکل فونت)

 

شما می توانید فونت ها را در اسناد Office خود جاسازی کنید. به این ترتیب، اگر سند خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید، فونت ها، طرح بندی و ظاهر سند تغییر نخواهد کرد و کاراکترهای خاص به مستطیل های بی معنی تبدیل نخواهند شد.

 

فونت ها را در Word و PowerPoint قرار دهید

  1. روی برگه File کلیک کنید و سپس روی Options کلیک کنید .

    (در Office 2007، دکمه Office را در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و سپس دکمه Options را بزنید.)

  2. در ستون سمت چپ، برگه Save (ذخیره) را انتخاب کنید.

  3. در پایین Preserve fidelity when sharing this presentation ، کادر انتخاب Embed fonts in the file انتخاب کنید.

    از فایل> گزینه ها برای جاسازی فونت برای فایل خود استفاده کنید

    علامت خالی (یا انتخاب Embed all characters در Office 2007) حجم فایل را افزایش می دهد، اما بهتر است به دیگران برای ویرایش سند و نگه داشتن همان فونت کمک کنید.

    انتخاب Embed only the characters used in the presentation ، اندازه فایل را کاهش می دهد، اما ویرایش فایل را با استفاده از همان فونت محدود می کند.

  4. بر روی OK کلیک کنید.

فونت های جاسازی شده در اکسل

شما نمی توانید فونت را مستقیما در فایل اکسل جاسازی کنید آن طوری که می توانید با ورد و پاورپوینت این کار را انجام دهید، اما راهی برای اطمینان از انتخاب گزینه های فونت شما در هنگام به اشتراک گذاری یک فایل اکسل وجود دارد.

  1. دستورالعمل های قبلی در مورد چگونگی جاسازی فونت در یک فایل Word دنبال کنید.

  2. کپی فایل اکسلی که می خواهید از فونت آن استفاده کنید را در سند Word قرار دهید.

  3. پس از باز کردن فایل اکسل از داخل سند ورد، از فونت های جاسازی شده در سند ورد برای فایل اکسل استفاده می کنید.

    شما باید فایل اکسل را درون سند Word نگه دارید تا فونتها باقی بمانند.

توصیه هایی برای جاسازی فونت ها

  • هنگام جاسازی فونت، از استفاده  Embed only the characters used in the presentation اجتناب کنید. در صورت لزوم بهتر است که تمام کاراکترهای یک فونت را استفاده کنید تا کاربر دیگری بتواند فایل را با موفقیت ویرایش کند.

  • در صورت امکان از فونت هایی با پسوند OpenType به صورت (OTF.) یا TrueType به صورت (TTF.) استفاده کنید. فونت های OpenType زمانی که در یک سند Office ادغام می شوند، حداقل فضای ذخیره سازی را مصرف می کنند.

  • در صورت امکان از جاسازی فونت Postscript به صورت (PFB، .PFM.) اجتناب کنید. بعضی از کاربران گزارش کرده اند که مشکل باز کردن سند Office که دارای یک فونت PostScript در آن است، وجود دارد.

عیب یابی

  • آیا فونت شما نصب شده است؟     اطمینان حاصل کنید که فونت هایی که می خواهید جاسازی کنید، با دو بار کلیک کردن بر روی آن نصب می شود و هنگام نصب در Windows Font Viewer گزینه Install را انتخاب کنید.

  • آیا تعبیه فونت شما هنوز کار نمی کند؟     همه فونت های TrueType را نمی توان تعبیه کرد. سازندگان فونت می توانند گزینه های مختلفی برای فونت خود، از جمله: غیر قابل جاسازی، پیش نمایش / چاپ، قابل ویرایش و قابل نصب ایجاد کنند. برای دیدن اینکه چه مقدار از فونت نصب شده شما، جاسازی شده است، به کنترل پنل در ویندوز بروید و روی فونت کلیک کنید. با کلیک بر روی فونت تنظیمات جاسازی فونت (Font embeddability) را نشان می دهد.

    صفحه فونت 2 را جایگزین کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *