نحوه محاسبه ارزش آینده یا فعلی یک سرمایه گذاری در اکسل

 

این مثال به شما می آموزد که چگونه ارزش آینده یا ارزش فعلی یک سرمایه گذاری سالیانه را محاسبه کنید.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش investment-annuity

 

نکته: هنگام کار با توابع مالی در اکسل، همیشه از خود سوال بپرسید، آیا پرداخت (منفی) انجام می دهم یا پول دریافت می کنم (مثبت)؟

سرمایه گذاری (Investment)

فرض کنید که در پایان هر سال، شما 100 دلار را به یک حساب پس انداز سپرده می کنید. با توجه به نرخ سود سالیانه 8٪، سرمایه گذاری شما چقدر پس از 10 سال ارزش دارد؟

1. FV (ارزش آینده) را وارد کنید.

2. آرگومان را وارد کنید.

در عرض 10 سال، شما 10 * 100 دلار (منفی) = 1000 دلار می پردازید و پس از 10 سال، 1448.66 دلار (مثبت) دریافت خواهید کرد. هرچه بالاتر از میزان بهره، سریعتر پول شما رشد می کند.

توجه: دو آرگومان گذشته اختیاری است. اگر حذف شود، Pv = 0 (بدون مقدار کنونی). اگر نوع حذف شود فرض بر این است که پرداخت ها در پایان دوره صورت می گیرد.

انعطاف پذیری

فرض کنید شما می خواهید یک سالی را بفروشید که در ماه آینده مبلغ 600 دلار برای 20 سال آینده پرداخت خواهد کرد. با نرخ سود سالیانه 6٪، چقدر سالانه هزینه می شود؟

1. عملکرد PV (فعلی) را وارد کنید.

2. آرگومان را وارد کنید.

برای پرداخت این سالیانه، یک بار پرداختی به مبلغ 83،748.46 دلار (منفی) نیاز دارید. شما در آینده مبلغ 240 * 600 دلار (مثبت) = 144000 دلار دریافت خواهید کرد. این مثال دیگر است که پول در طول زمان رشد می کند.

توجه داشته باشید: ما پرداخت های ماهیانه دریافت می کنیم، بنابراین ما از 6٪ / 12 = 0.5٪ برای نرخ و 20 * 12 = 240 برای Nper استفاده می کنیم. دو آرگومان گذشته اختیاری است. اگر حذف شود، Fv = 0 (بدون مقدار آینده). اگر نوع حذف شود فرض بر این است که پرداخت ها در پایان دوره صورت می گیرد. این سالانه به نظر نمی رسد امید به زندگی، تورم و غیره

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *