نحوه محاسبه bmi در اکسل + دانلود فایل

 

یک ماشین حساب BMI در اکسل ایجاد کنید و ببینید آیا وزن سالم دارید یا خیر. شاخص توده بدنی (BMI) یک اندازه گیری از چربی بدن براساس وزن و قد است که برای مردان و زنان بالغ مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما عجله دارید، به سادگی فایل اکسل را دانلود کنید.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش bmi-calculator

 

در زیر میتوانید یک عکس از ماشین حساب BMI پیدا کنید.

توجه: دستورالعمل های زیر به شما نحوه قالب بندی برگه را آموزش نمی دهد. فرض می کنیم که شما می دانید که چگونه تغییر اندازه فونت، سبک فونت، قرار دادن ردیف ها و ستون ها، اضافه کردن مرزها، تغییر رنگ پس زمینه و غیره را انجام دهید.

برای ایجاد این ماشین حساب BMI، مراحل زیر را انجام دهید.

1. یک لیست کشویی در سلول C5 ایجاد کنید.

2. یک تابع IF را در سلول D7، D9 و D10 وارد کنید تا واحدهای صحیح را نشان دهید.

3. Metric را از لیست کشویی انتخاب کنید. تابع IF در سلول D10 یک رشته خالی را باز می کند. هنگامی که Metric را از فهرست کشویی انتخاب می کنید (مرحله 6، 7 و 8)، یک قانون قالب بندی مشروط ایجاد کنید که قالب سلول C10 را تغییر می دهد.

4. فرمول BMI را ایجاد کنید.

توضیح: C9*12 + C10 ارتفاع را به اینچ محاسبه می کند و C9/100 ارتفاع آن را به متر محاسبه می کند. با استفاده از واحدهای استاندارد، BMI = 703*pounds/inches^2. با استفاده از واحدهای متریک، BMI = kg/m^2. اکسل از دستور پیش فرض استفاده می کند که در آن محاسبات رخ می دهد. اگر بخشي از فرمول در پرانتز باشد، آن بخش اول محاسبه خواهد شد. همچنین به یاد داشته باشید، اکسل قبل از ضرب (*) و تقسیم (/) عملیات توان (^) را اجرا می کند.

 

5. وزن 250 پوند را وارد کنید اکسل محاسبه شاخص توده بدنی (BMI) و به طور خودکار رنگ پس زمینه محدوده C13:E13 را تغییر می دهد. این ویژگی قالب بندی شرطی نامیده می شود (مرحله 6، 7 و 8).

6. در صفحه اصلی، در گروه Styles، فرمول Conditional Formatting را کلیک کنید.

7. روی Manage Rules (مدیریت شروط) کلیک کنید.

پنجره Conditional Formatting Rules Manager (مدیریت شروط قالب بندی شرطی) ظاهر می شود.

8. از فهرست کشویی، This Worksheet را در این برگه انتخاب کنید تا همه قوانین قالب بندی شرطی را در این برگه بررسی کنید.

نکته: یک شرط را انتخاب کنید و روی Edit Rule (ویرایش شرط) کلیک کنید تا نگاهی دقیق تر به هر شرط بیاندازید. چهار شرط اول با مقادیر BMI (کم وزن، وزن طبیعی، اضافه وزن و چاق) مطابقت دارد. هنگامی که Metric را از فهرست کشویی انتخاب می کنید، شرط 5، قالب سلول C10 را تغییر می دهد (مرحله 3).

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *