نحوه محاسبه بهره مرکب در اکسل

 

سود مرکب چیست و در اکسل چه فرمولی برای سود مرکب استفاده می شود؟ این مثال پاسخ شما را به این سوالات می دهد.

 

دانلود فایل اکسل این آموزش compound-interest

 

1. فرض کنید 100 دلار را در یک بانک قرار دهید. سرمایه گذاری شما چقدر پس از یک سال با نرخ سود سالیانه 8٪ ارزش دارد؟ پاسخ 108 دلار است.

2. بنابر این بعد از یک سال (8 دلار) سود سالیانه را به همراه خواهد داشت. سرمایه گذاری شما چقدر پس از دو سال با نرخ سود سالیانه 8٪ ارزش دارد؟ پاسخ 116.64 دلار است.

3. پس از 5 سال سرمایه گذاری شما چقدر خواهد بود؟ به سادگی فرمول را به سلول A6 بکشید.

پاسخ 146.93 دلار است.

4. همه ما انجام شد ضرب 100 با 1.08، 5 بار. بنابراین ما همچنین می توانیم بعد از 5 سال ارزش سرمایه گذاری را مستقیما محاسبه کنیم.

که همانند:

توجه داشته باشید: هیچ فرمول خاصی برای سود ترکیبی در اکسل وجود ندارد. با این حال، شما به راحتی می توانید یک ماشین حساب سود ترکیبی برای مقایسه نرخ های مختلف و زمان های مختلف ایجاد کنید.

5. فرض کنید شما 10،000 دلار را در یک بانک قرار داده اید. سرمایه گذاری شما چقدر پس از 10 سال ارزشمند خواهد بود با نرخ سود سالیانه 5٪ ماهانه؟ پاسخ 16،470 دلار است.

6. فرض کنید شما 10000 دلار را در یک بانک قرار داده اید. سرمایه گذاری شما چقدر پس از 15 سال ارزشمند خواهد بود با نرخ سود سالیانه 4٪ سه ماهه؟ پاسخ 18،167 دلار است.

 

یک دیدگاه

  1. ممنون از مطلب شما. این برنامه فقط سود مرکب یکبار پرداخت رو در سال و ماه حساب می کنه. مثلا من وقتی بخوام هر ماه هم به این مبلغ اضافه کنم با سود ماه قبلی این رو چطور می تونم محاسبه کنم با اکسل. ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *